שניר הובלות תל אביב והמרכז

הובלת מקרר בשכיבה

טלפון

תנו לייק!

צרו קשר!

    shutterstock_134365157

    הובלת מקרר בשכיבה
    admin

    הובלת מקרר בשכיבה

    המקרר בכל ימי חייו עומד, אך ההובלה שלו היא עניין אחר לגמרי. קשה מאוד להוביל מקרר עומד וכדי להצליח להעביר אותו ממקום למקום כנראה יהיה צורך להשכיב אותו. מדוע זה כך ומה ניתן לעשות?

    למה משכיבים את המקרר בהובלה?

    המקרר מיועד לעמוד והעובדה הזו לא נובעת רק מהמבנה שרצו להקנות לו במפעלים שבו ייצרו אותו אלא כדי שיפעל בצורה נכונה. המקרר מצליח לקרר את התכולה שלו באופן קבוע על ידי שימוש במדחס וגז ממש כמו מערכת מיזוג אוויר, וכדי שהמערכת שלו תפעל הוא חייב להיות עומד כי אז חוקי הפיזיקה יאפשרו זאת בצורה בטוחה ונכונה. הבעיה היא שכאשר המקרר עומד הוא לא יכול להיכנס בכלי הרכב שמובילים את הציוד וכך למעשה נוצרות הבעיות. עם זאת, גם לבעיות האלו יש פתרונות הולמים.

    מדוע השכיבה בעייתית למקרר?

    • המקרר פועל כמו מערכת מיזוג אוויר וכרגיל לכל מערכת כזו יש גז. הגז הוא זה שמצליח לשנות את הטמפרטורה ועל ידי דחיסה שלו ניתן לספוח חום ואז לסלק אותו מחוץ למקרר ובכך לשמור על טמפרטורה נמוכה בו. הבעיה היא שברגע שהמקרר שוכב, הגז יכול לברוח מהצדדים של ולכן הוא נפגע. אלו הם חוקי הפיזיקה שקובעים לאן הגז יגיע בעקבות מנח המקרר ולמרות שיצרני המקרר דואגים לבעיה הזו, והגז לא בורח בקלות, זו עדיין בעיה.
    • אחרי שהבנו מדוע הגז יכול לברוח כאשר המקרר שוכב הגיע הזמן לדבר על עוד בעיה שאולי תהיה אף קשה יותר וזה השמן שיכול להגיע למדחס. לכל מערכת קירור יש מדחס והוא זה שדוחס את הגז ומאפשר את ספיחת החום. המדחס חייב להיות משומן כדי לפעול כמו שצריך והשמן יכול להגיע למקומות אחרים מה שיקשה על פעולת המדחס ואף תסכן את המקרר עצמו.

    מה ניתן לעשות בנידון?

    יש כמה פתרונות כאשר הפתרון הנפוץ הוא להוביל את המקרר בשכיבה כמה שיותר מהר ולהעמיד אותו זמן מה, בדרך כלל יום שלם לפחות, עד אשר הגז והשמן יחזרו למקומות הטבעיים שלהם. אם אתם לא רוצים לחכות יום שלם עד להפעלת המקרר, פשוט תבחרו בהובלה מקצועית ותקבלו כלי רכב מתאים להובלת מקררים בעמידה.

    דילוג לתוכן