שניר הובלות תל אביב והמרכז

הובלות מקררים

טלפון

תנו לייק!

צרו קשר!

    shutterstock_134365157

    הובלת מקררים
    admin

    הובלות מקררים

    הובלת תכולת דירות (או משרדים) היא תהליך לא פשוט. הוא כרוך בלא מעט אתגרים טכניים, אשר אחד הגדולים שבהם, הוא אופן העברת החפצים הכבדים ביותר. חלק מחפצים אלה רגישים למדי, כאשר המקרר הוא דוגמא לחפץ רגיש במיוחד. כיצד ניתן להעביר מקררים בצורה נכונה?

     

    הכנת המקרר להובלה

    מסתבר שמקרר עלול להינזק לא מעט בעת העברתו, כחלק מתהליך הובלת הדירה או במקרה של העברה שלו בלבד. לכן (ולא רק משום כך), העברת מקרר היא תהליך מעט מורכב. תהליך זה, מתחיל משלב הכנת המקרר להעברה. בתחילת ההכנה, נרוקן כמובן את כל תכולת המקרר. כבר בשלב זה, עולה הדילמה של מה לעשות עם המוצרים שדורשים קירור? כדאי לקחת זאת בחשבון מראש. כפי שתראו בהמשך, אי אפשר פשוט להעביר את המקרר במהירות ומייד להתחיל לקרר אותם שוב. לאחר מכן, ננתק את המקרר מהחשמל. כעת מגיע שלב של הוצאת המגירות והמדפים. המגרות עשויות להיות מפלסטיק ולכן שבירות מעט, דבר שיחייב אריזתן בצורה מתאימה, כך שלא יפגעו בהובלה. הכול מוכן? רחוק מזה. יש לחכות כעת 7-8 שעות, שהן הזמן שדרוש להפשרת המקפיא. מאחר שפירוק יסודי של פנים המקרר לא מתרחש כל יום, תוכלו לנצל את ההזדמנות בכדי לבצע ניקוי יסודי למקרר מבפנים. הוא כמובן יתלכלך מעט בהעברה, אבל זה יהיה בצידו החיצוני. לקראת ההעברה עצמה, שלב אחד קטן אחרון – בתחתית המקרר יש מגש לאיסוף הנוזלים שמתנקזים ממנו ויש לבדוק לפני ההובלה שמגש זה ריק. למעשה, ישנו עוד שלב, אם כי הוא מנהלתי באופיו: כדאי לוודא מראש, שאתם מכוסים מבחינת ביטוח. לחברת ההובלות צריך להיות ביטוח מסוג "רכוש במעבר" (או "סחורה בהעברה"). לא להתבלבל – זה הוא סוג ביטוח אשר שונה מביטוח משאית ההובלה עצמה. בכל מקרה, חשוב לשים לב בהמשך, להתאמה בין מספר הרכב שמצוין בפוליסה, לבין מספר רכב ההובלה עצמו.

     

    חוקים בסיסיים להובלת מקרר

    מקררים יש להוביל בעמידה בלבד. זאת, מאחר שהובלה שלהם בשכיבה גורמת לפיזור לא תקין של השמן והגז שנמצאים במערכת. למעשה, אפילו הטיית מקרר על הצד צריכה להיעשות כמה שפחות, מאותן סיבות. אם לא מקפידים על כלל בסיסי זה, ייתכן אפילו מצב שבו שמן חודר למדחס ופוגע בתקינותו. כמו כן, יש למנוע מדלתות המקרר להיפתח. עושים זאת באמצעות ניילון נצמד שכורכים מסביב למקרר כולו. אפשרות נוספת למנוע פתיחת הדלתות, היא פשוט להסיר אותן. אם בוחרים בגישה כזו, חשוב לשים לב לשמור את הברגים שפורקו במקום שבו תמצאו אותם בקלות לאחר מכן.

    כאשר המקרר הועלה על גבי רכב ההובלה עצמו, חשוב לוודא שהוא לא יזוז ממקומו. נזכיר, שמדובר בחפץ מאוד כבד. כל האצה או סיבוב של רכב ההובלה עלולים להפיל אותו ולגרום לנזק גדול, שלא לומר תאונה חמורה. לכן מבצעים קיבוע של המקרר למשאית, באמצעות רצועות מאסיביות, שנועדו במיוחד למשימות כאלה.

    עוד היבט חשוב, הוא האמצעים השונים שבהם נעזרים בכדי להוביל את המקרר. מלבד המשאית והרצועות, המובילים עשויים להשתמש בעגלה, במנשא מיוחד לגב ואף במקרים מיוחדים במנופים. תהליך ההעברה עובר על פני סביבות שונות למדי – רצפת דירה, מדרגות בחדר מדרגות, מעליות, מדרכות וכבישים בחוץ, משאית ההובלה. לכן, פעמים רבות משלבים את האמצעים השונים, בהתאם לנסיבות. בכל המקרים, חיוני כמובן שאותן אמצעי עזר יהיו תקינים ובמצב טוב.

     

    הסכנות בהעברת מקרר (מה לא לעשות)

    פגיעה במקרר תוך כדי העברתו, עלולה להתבטא בנזק יקר. מדובר סך הכול במכשיר החשמלי הגדול ביותר שיש לרובנו ובאחד היקרים יותר. במצב כזה של פגיעה, קחו בחשבון שתהיו בלי מקרר לכמה ימים, תוך כדי ההמתנה לתיקון. משמע, תוספת סיבוך, למצב המורכב במילא של מעבר דירה. ברור לכן, מדוע כדאי להקדיש די תשומת לב, לנושא העברת המקרר באופן בטוח. כמו כן, היבט הסיכונים גם מגדיל את ההיגיון, בבחירה זהירה של מובילים. מובילים ככלל, מנוסים מאוד בהעברת מקררים, פשוט מעצם היותם חפצים נפוצים כל כך, שנכללים במרבית העברות הדירות. מצד שני, מוביל לא איכותי עלול לפעול בחוסר סבלנות וברשלנות וחשוב להימנע מכך.

    שלוש הדפנות של המקרר שפונות החוצה – הדלת הצדדית ושתי הדלתות הצדדיות, הן שטוחות ויחסית קל למנוע מהן פגיעה. כך גם חלקו העליון של המקרר. הדופן הרגישה יותר היא הדופן האחורית שלו. שם נמצאים המדחס – לב מערכת הקירור והצינורות השונים שמתחברים אליו. יש להשגיח שמערכת זו לא תיפגע. זאת, לאורך התהליך המורכב של העברת המקרר החוצה מהדירה, הרמתו אל רכב ההובלה והעברתו הבטוחה אל תוך הדירה החדשה. דמיינו למשל, את המצב של העברת מקרר גדול בחדר מדרגות צר במיוחד והאתגר יהיה ברור יותר.

    ייתכן שתנשמו לרווחה, כאשר תגיעו לסיום העברת המקרר הפיזית למקומו החדש. כמובן, תמיד רצוי לבדוק את מצב המקרר ויזואלית, בכדי להבטיח שלא נגרמו נזקים למקרר תוך כדי ההעברה. עם זאת, תהליך ההעברה למעשה עדיין לא נגמר כאן. לפני שמחברים את המקרר מחדש לחשמל יש לחכות שעתיים לפחות, מאחר שהשמן במערכת צריך לשקוע. זמן הוא חומר סמיך יחסית וזה לוקח זמן. אחרי החיבור לחשמל מחדש ולפני שמכניסים שוב את המוצרים למקרר, יש לתת לו די זמן להתקרר מספיק, במיוחד למקפיא.

     

    באדיבות אתר טוב תודה.

    דילוג לתוכן