שניר הובלות תל אביב והמרכז

טיפים להובלת פסנתר

טלפון

תנו לייק!

צרו קשר!

    shutterstock_134365157

    הובלת פסנתר היא די משימה. אסור לעולם לזלזל בה. בהתחשב במחיר ובמשקל של הפסנתר (יש לו גם ערך רגשי), מומלץ תמיד להשכיר שירותים מובילים מקצועיים כדי להעביר פסנתר. הם עלולים לחייב אתכם בסכום נכבד של כסף אבל הם מומחים בטיפול של הליך המעבר עם כל הציוד המיוחד שלהם להובלת פסנתר. למרות זאת, אם אתם לא יכולים להרשות לעצמם להשכיר מובילים מקצועיים, תקראו את הטיפים הללו כדי לקבל מושג לגבי האופן שבו ניתן להעביר פסנתר בבטחה:

    • תמדדו את הפסנתר וכמו כן את כל הפתחים, המדרגות וכל פנייה שהפסנתר יצטרך לעבור דרכה.
      תספרו את המדרגות כראוי. אם אתם יורדים במדרגות, תספרו את המדרגות בכך שתעמדו למעלה ותספרו את מספר הפעמים שתצטרכו להניח את הרגל למטה (כולל הצעד האחרון שהוא בעצם הרצפה ובדרך כלל לא נחשב לצעד). כאשר אתם סופרים את המדרגות, תעמדו למטה ותספרו את מספר הפעמים שתצטרכו להרים את הרגל שלכם עד שתעמדו על מישור.
    • תארגנו לכם לפחות ארבעה גברים חזקים (גברים עם גב חזק) בשביל הובלת פסנתר. כולם צריכים לבוש כפפות שלא מחליקות כדי לתפוס בצורה טובה יותר את הפסנתר.
    • תשיגו ציוד למעבר הפסנתר, תקנו או תשכירו אותו, אבל תשיגו אותו (אתם צריכים להשקיע מעט כסף אם אתם לא רוצים שהכלי היקר שלכם יינזק). חלק מהציוד הזה כולל פלטפורמה בעלת גלגלים להובלת חפצים כבדים (dolly), לוח החלקה או משאית להרמת פסנתר, ניילון, רצועות כדי לאבטח את המעבר לפלטפורמה או למשאית, מתיחה וגלישה של רפידות נעות מרופדות.
    • כדי לארוז את הפסנתר, תעטפו אותו ברפידות של רהיטים ותאבטחו אותו באמצעות גומיות.
      תעטפו את הפסנתר עם ניילון כדי שיהיה הדוק.
    • כאשר מעבירים את הפסנתר, כל ארבעת האנשים צריכים לעבוד ביחד כצוות. בנוסף, צריך להשתמש בציוד המעבר בצורה נכונה. צריך להיות האיזון הנכון כאשר נושאים את הפסנתר. הוא לא צריך להתנועע משאל מימין או קדימה – אחורה כאשר נושאים אותו למעלה במדרגות או יורדים איתו במורד המדרגות.

    זה חשוב לדעת שהליך הובלת פסנתר אומץ גם על ידי מובילי פסנתר מקצועיים.

    5 טיפים להובלת פסנתר

    ניתן שיותר ויותר אנשים משכירים פסנתר לפני לוקחים החלטה לרכוש אחד. אם ברשותם פסנתר, כמגיע הזמן להזיז אותו למיקום החדש, הגודל והמשקל יהפכו לגורם חשוב ומכריע.
    משקלם של פסנתרים קלים הוא כ 300 ק"ג. הפסנתרים הכבדים יותר מתחילים מ 500 ק"ג ויכולים להגיע בקלות למשקל של 1300 ק"ג תלוי בשנת הייצור של הפסנתר. אז, אם אתם חושבים שכל מה שאתם צריכים הוא שני אנשים כדי להזיז פסנתר ספינט, אולי תצליחו לעבור את זה בשלום.

     

    אבל שזה נוגע להובלת פסנתר של משנת 1910, זה דרש ארבעה אנשים חזקים והרבה לוחות מעץ כדי להעביר אותו דרך דלת הזזה מזכוכית בגובה של 8 מטר.

     

    ראיתי בעבר שבעה גברים מעבירים פסנתר כנף גדול מחוץ לכנסייה והרבה אנשים לא ממליצים להעביר את הפסנתר על גלגלי מתכת בגלל הפחד שזה ישרוט את רצפת העץ.

    פסנתרים רגישים לשינויי אקלים וטמפרטורה כמו לחות ותנועה. אם ברשותכם פסנתר שנמצא בתוך מוסך כנגד קיר קר, אני ממליץ לכם להזיז אותו במהירות לתוך מקום חם יותר בבית.

    הקפצת פסנתר עדין יכולה להוציא אותו מכלל פעולה. בנוסף, חלק סדוק או פגום של העץ יכול להשפיע על הצליל הכללי גם כן.

    אתם אולי תרצו לשקול מעביר בעל רישיון מקצועי שיש לו את כל הציוד הנחוץ עם תיבות, רמפות, כיסויי שמיכות ורפידות כדי למנוע נזק של הלם אם הוא נתקל במהלך המעבר.

    אסור להחליק פסנתרים!

    העלות של הובלת פסנתר משתנה על פי:

    1. סוג הפסנתר

    2. מרחק המעבר

    3. קושי המעבר

    4. כמות העזרה

    5. דחיפות המעבר

    העלות יכולה להיות לפי שעה או מחיר קבוע. אני ממליץ להתקשר ולשוחח עם מכוונני הפסנתרים מקומיים כדי לקבל מושג והערכה לגבי המחיר.

    למרבה המזל, עבורי מרחק המעבר לא היה רחוק. הייתי אומר שזה ארך חצי שעה. זה דרש ארבעה אנשים לשים את הפסנתר הישן שלי על הרמפה (הייתה לנו מעלית הידראולית) ועל המשאית.
    לא, לא היה לנו דולי (לוח החלקה או משאית להרמת פסנתר) וזה כלי נוסף שטוב שיהיה. לאחר מכן קשרנו בבטחה את הפסנתר.

     

    להוציא את הפסנתר מהמשאית היה מעט מפחיד אבל ברגע שהורדנו אותו, היינו אסירי תודה על כך שהוא נמצא על שביל הגישה. שמעתי אחרים אומרים שהם דוחפים את הפסנתר דרך הדשה מכיוון שקשה לדחוף את הפסנתר בגרם מדרגות. הלוחות ממתכת מכבידים על משקל הפסנתר גם כן.

    הכלל הוא להזיז את הפסנתר כאשר הצד הקדמי פונה קדימה וללכת ישירות ולשמור עליו מאוזן. למרבה המזל, עבורנו לא היו פניות חדות בתהליך ולא היו מדרגות שהיינו צריכים לטפס.
    הנחנו את הקרשים על הבטון כדי לגלגל את הפסנתר הישן פינה והמשימה שלנו הושלמה בהצלחה ללא כל נזק לגב במהלך התהליך.

    תקפידו להמתין מספר שבועות בשביל שהפסנתר שלכם יסתגל לסביבת האקלים החדשה לפני שתתקשרו למכוון הפסנתרים המקומי.

    בין אם אתם מזיזים את הפסנתר בעצמכם או עם עזרה קטנה מהחברים או משלמים עבור מובילי פסנתר, אני מקווה שתצטרכו לעשות את זה רק פעם אחת!

    הובלת פסנתר

    דילוג לתוכן